Szybki kontakt

Kiedy i jak wykonywać trening cardio?

2019-02-19
Kiedy i jak wykonywać trening cardio?
Kiedy kończy się okres budowania masy mięśniowej, następuje redukcja tkanki tłuszczowej. Warto odsłonić wszystkie zbudowane mięśnie przed sezonem letnim, by lepiej prezentować się na plaży. Każdy indywidualnie wybiera ten moment, lecz z pewnością trzeba przyznać, że nie należy on do najprzyjemniejszych. Wiąże się przede wszystkim z dietą, ujemnym bilansem kalorycznym, wyrzeczeniami i spadkiem siły. Rowerek treningowy magnetyczny staje się wtedy przyjacielem, więc warto wiedzieć jak wykorzystywać jego potencjał, by współpraca była owocna.

Dokładając trening cardio, można podnieść swoją granicę zera kalorycznego. Dzięki temu posiłki objętościowo wzrosną i staną się bardziej urozmaicone. Jest to świetna alternatywa dla osób, które lubią zjeść więcej, chcą wyskoczyć do restauracji z przyjaciółmi lub nie wyobrażają sobie ograniczenia się do przysłowiowego kurczaka z ryżem.

Trening cardio w okresie budowania masy mięśniowej?

Wielu zawodników wierzy, że w ten sposób uchroni się przed magazynowaniem tkanki tłuszczowej. Jest to jednak mit, ponieważ zależne jest to od organizmu i zawsze przy dodatnim bilansie kalorycznym, organizm będzie dodatkowo odkładać tłuszcz w formie zmagazynowanej energii na czarną godzinę.

Warto jednak stosować orbitreki przed każdą sesją treningową, ponieważ pozwoli to rozgrzać się i rozruszać mięśnie w odpowiedni sposób. Orbitreki angażują mięśnie całego ciała, dlatego 10-15 minut aktywności przed treningiem siłowym może uchronić Was przed kontuzjami.

Kolejnym atutem treningu cardio w okresie budowania masy mięśniowej i siły, jest poprawiona kondycja. Wystarczy postawić dwóch zawodników o podobnej masie i gabarytach obok siebie, przy czym jeden będzie regularnie walczył ze swoją kondycją podczas aktywności, natomiast drugi po treningu będzie prowadził bierny tryb życia.

Wydolność organizmu z pewnością przechyli się w stronę osoby regularnie biegającej lub wykorzystującej akcesoria i maszyny do treningów cardio. Świetnym wyborem są dla takich osób bieżnie elektryczne, w których można ustawić kąt nachylenia.

Czas redukcji i cardio pozwalające na spokój umysłu

Powiedzmy, że Twoją jedyną aktywnością jest trening siłowy. Twoje zapotrzebowanie wynosi wtedy około 2000 kcal (oczywiście teoretycznie). A co jeśli powiemy Ci, że możesz mieć lepsze efekty, jedząc 2500 kcal? Z pewnością jest to atrakcyjna propozycja.

Niezależnie czy Twój wybór padnie na orbitrek, spacerowanie, jazdę na rolkach, bieżnie, skakankę, rower treningowy magnetyczny, czy pływanie. We wszystkich przypadkach spalisz dodatkowo kcal. Warto różnicować te metody, by z czasem nie zaczęły się one nudzić. Jeśli posiadacie wiele możliwości, to korzystajcie z nich jak najwięcej. Jeśli przez jeden tydzień wybieracie regularnie rowery treningowe, w następnym korzystajcie z bieżni.

Cardio w plenerze, na siłowni, czy w domu?

To chyba oczywiste, że każda aktywność na świeżym powietrzu jest lepszym rozwiązaniem. Możemy w ten sposób nie tylko dotlenić organizm, ale także poznać nowych ludzi (np. podczas gry w koszykówkę) i zobaczyć miejsca, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia.

Czasem jednak warunki atmosferyczne pozostawiają wiele do życzenia. Może pojawić się także sytuacja, w której nie będziecie mieć czasu na dodatkową aktywność, więc zaraz po treningu siłowym wykonacie cardio na bieżniach elektronicznych lub mechanicznych.

Rower treningowy magnetyczny to świetna alternatywa dla domu. Możecie wtedy pedałować przed telewizorem, oglądając przy okazji ulubiony serial lub film.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel