Szybki kontakt

Jak trenować z hantlami i kettle'ami?

2018-09-11
Jak trenować z hantlami i kettle'ami?

Dziś przedstawimy Wam kilka ćwiczeń, które pozwolą na funkcjonalny trening i porządny wycisk na sali – czasem jedno ćwiczenie potrafi zaangażować wszystkie mięśnie od łydek, aż do barków.

Kettlebell’e, czyli coś dla prawdziwych zawodników

Leżąc na plecach, ugnij nogę w kolanie i trzymaj uniesiony odważnik w lewej ręce. Dłoń powinna być skierowana w stronę twarzy. Przejdź do pozycji siedzącej, podtrzymując się prawą ręką i obserwując stale ciężar znajdujący się nad barkiem. Następnie unieś biodra, by prawa noga i tułów znalazły się w linii prostej tak, jak ręka podtrzymująca i unosząca ciężar. Nie spuszczaj wzroku z kettlebell’a i przyklęknij na prawej nodze. Na końcu wstań, nie opuszczając ręki z odważnikiem. Teraz wystarczy położyć się w podobnej pozycji, robiąc wszystko drugą ręką i nogą – bardziej zaawansowani zawodnicy, wracają tą samą drogą, utrzymując stale obciążenie.

 

Jest to jedno z najbardziej funkcjonalnych ćwiczeń, które doskonale wpływa na stabilizację organizmu.

Hantle i trening siłowy dla niej i dla niego

Trening pleców, barków, klatki piersiowej? Interesują cię ćwiczenia izolowane lub wielostawowe? W obydwu przypadkach możesz wykorzystać hantle, które oferują często większy zakres ruchu, niż te same ćwiczenia wykonywane z wykorzystaniem sztangi.

 

Wykorzystując np. hantle 2 x 10 kg , można wykonać zaawansowany trening nóg. Jak wyglądają takie ćwiczenia? Przysiady są doskonałym wyborem dla osób, które dysponują stałymi mięśniami ud lub niską mobilnością stawów kolanowych i nie są w stanie poradzić sobie z ciężarem pustej sztangi. Należy wykorzystać do tego celu 2 stepy, stając na nich w lekkim rozkroku, trzymając hantle pomiędzy nogami w taki sposób, by można było zejść jak najniżej, lecz by ciężar rozkładał się równomiernie. Drugim przykładem mogą być popularne wykroki – ciężko jednak wykonać to ćwiczenie, trenując na niewielkiej siłowni.

Podsumowanie

Zarówno kettlebell’e, jak i hantle to doskonały wybór dla osób, które szukają bardziej intensywnych treningów, większych zakresów ruchów, mocniejszych impulsów i przede wszystkim możliwości. W obydwu przypadkach można wykonać funkcjonalny trening siłowy, angażując mięśnie, stawy i ścięgna w całym ciele – niezależnie, czy waszym celem jest budowa masy mięśniowej, siły, czy rehabilitacja.

 

Produkty z gwintem i możliwością odkręcenia, oferują domowym użytkownikom wiele możliwości, przy wykorzystaniu minimalnej ilości asortymentu zajmującego miejsce. Zachęcamy więc do wyboru modeli hantli z gwintem 15kg.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel