Szybki kontakt

Jak ćwiczyć na piłce do balansowania?

2020-01-03
Jak ćwiczyć na piłce do balansowania?
Jest to jednostka poprawiająca nasze wzorce ruchowe, balans ciała i błędnik. Takie sesje możemy nazwać ćwiczeniami rehabilitacyjnymi, gdyż nie mają one na celu poprawy sylwetki, czy nawet siły, tylko funkcji motorycznych. W trakcie tego typu zajęć często wykorzystywane są dodatkowe akcesoria. Wystarczy spojrzeć, jak wyposażone są gabinety profesjonalnych fizjoterapeutów i rehabilitantów. Większość narzędzi znajdziesz jednak w sklepie sportowym, dzięki czemu jesteś w stanie wykonać konkretne ćwiczenia w domowym zaciszu. Poznaj piłkę do balansowania i jej możliwości. 

Przysiad, czyli ruch, z którym większość z nas ma problem



Stań na piłce do balansowania i złap równowagę. Brzmi łatwo? Gwarantujemy, że tak nie jest i pewnie kilkanaście minut zajmie Ci, by poczuć się pewnie w pozycji stojącej. Co dalej? Spokojnym ruchem spróbuj zrobić przysiad. Prawdopodobnie już po początkowym ugięciu kolan, stracisz swoją stabilizację i poczujesz się niepewnie. 

Czy to znaczy, że trening funkcjonalny nie jest dla Ciebie? Otóż nic bardziej mylnego. Ćwiczenia z piłką do balansowania są w Twoim przypadku wskazane. Gwarantujemy, że z każdą sesją będzie prościej. Co wtedy zrobić? Zacznij utrudniać sobie ruch, dokładając hantle. Z czasem jednak nawet one mogą okazać się zbyt mało wymagające. Zmień wtedy rodzaj obciążenia na takie konstrukcje jak sztanga do body pump. Sprawdzi się ona znacznie lepiej od klasycznego gryfu, ponieważ jest mniejsza i powleczona została specjalną powłoką, która maksymalizuje tarcie. W jakim celu? Ponieważ dzięki temu ryzyku wypuszczenia jej z dłoni w trakcie ćwiczeń jest o wiele mniejsze. 

Utrzymaj równowagę i ustabilizuj ciało



Prowadząc siedzący tryb życia, znacząco osłabiamy stabilizatory organizmu. Do grupy tych najważniejszych, zaliczamy m.in. pośladki i mięśnie brzucha, które po prostu przez większość dnia nie pracują. Wydaje ci się, że to nieprawda? W takim razie spróbuj stanąć na piłkę do balansowania i gdy złapiesz równowagę, zrób przysiad. 

Nie masz pewności, czy wykonujesz dane ćwiczenia w sposób poprawny? W takim razie udaj się do profesjonalnego fizjoterapeuty. Przeanalizuje on dokładnie Twój indywidualny przypadek, pokaże jak poprawnie wykonywać dany ruch i nauczy Cię prawidłowego korzystania z piłki do balansowania oraz pozostałych akcesoriów typu hantle, wałek do masażu, czy gumy do ćwiczeń



Jeśli zdecydujesz się już na zakup przydatnych akcesoriów, warto sięgnąć po wyposażenie dostępne u rekomendowanych sprzedawców. Korzystaj również z dostępnych zestawów, np. piłka do balansowania BSX10 HMS. Dlaczego? Ponieważ posiada ona gumy, które mogą przydać się w trakcie progresu. Oczywiście nic nie zastąpi oryginalnych zestawów, w skład których wchodzą zróżnicowane taśmy do ćwiczeń
 (np. TP01 GU04 GU05 MIX SET). Dla osoby początkującej powinny jednak w stanowczości wystarczyć, by nie zraziła się ona poziomem trudności i szybko zaczęła dostrzegać motywujące rezultaty regularnych treningów.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel