Szybki kontakt

Dlaczego skakanka powinna znaleźć się w planie treningowym?

2018-02-28
Dlaczego skakanka powinna znaleźć się w planie treningowym?

Dobra skakanka jest jedną z najlepszych inwestycji, jaką możesz zrobić we własnej sferze fitness, ponieważ jest niezwykle skuteczną formą ćwiczeń sercowo-oddechowych i nie wymaga dużo więcej niż:

 

  • niewielkiej przestrzeni,
  • chwili czasu,
  • kreatywności.


Ludzie spalają około pięciu kalorii, zużywając 1 litr tlenu. Oznacza to, że ćwiczenia wymagające większej ilości mięśni mogą zwiększać zapotrzebowanie na tlen, co pozwala wydać więcej energii (spalić więcej kalorii). Patrząc na to w ten sposób można śmiało uznać, iż skakanka to naprawdę świetny sposób na podniesienie tętna i spalanie kalorii.

Jeśli nadal nie jesteś przekonany do wypróbowania tego, co oferuje skakanka - oto kilka innych powodów, dla których powinieneś ją rozważyć, szukając sposobów na zmianę istniejącego programu fitness:

 

Skakanka - sposób na zgrabne nogi




Skakanka może zwiększyć elastyczność i sprężystość mięśni nóg, co prowadzi do zmniejszenia ryzyka urazów dolnej części ciała. Skakanka regularnie wzmacnia mięśnie łydek i poprawia elastyczność otaczających ścięgien i powięzi. Model skakanka szybka z łożyskami 280cm regulowana (https://be-active.pl/product-pol-146-Skakanka-szybka-z-lozyskami-280cm-regulowana.html) może być dobrym pomysłem na początek.

 

Skakanka – dla rozwoju i koordynacji




Skakanka pomaga poprawić koordynację. Skakanie jest czynnością cykliczną, co oznacza, że wykonujesz je dla stałej, regularnej partii ruchów. Stały rytm skoków na skakance, takiej jak skakanka skórzana HMS SK43 (https://be-active.pl/product-pol-1039-Skakanka-skorzana-HMS-SK43.html) może poprawić koordynację między: oczami, stopami i dłońmi.

Co więcej, skakanka pomaga poprawić funkcje poznawcze. To dlatego, że skakanka zmusza do uczenia się nowych wzorców ruchowych, co poprawia komunikację układu nerwowego między:

  • mózgiem,
  • nadgarstkami,
  • dolnymi mięśniami nóg.

 

To z kolei pomaga poprawić ogólną funkcję poznawczą, co jest ważną korzyścią dla osób w każdym wieku.

Jeśli lubisz tworzyć własne schematy ćwiczeń, dodaj na koniec treningu dwie do trzech minut ciągłego skakania, aby uzyskać dodatkową możliwość spalania kalorii. W kontrolowaniu wyników pomoże Ci s
kakanka skórzana HMS SK46 z licznikiem LCD - kalorie, dystans, ilość powtórzeń (https://be-active.pl/product-pol-1040-Skakanka-skorzana-HMS-SK46-z-licznikiem-LCD-kalorie-dystans-ilosc-powtorzen.html)

 

W ten sposób skakanka pomaga zwiększyć intensywność ćwiczeń treningowych. Treningi siłowe na przemian pomiędzy różnymi grupami mięśni mogą zwiększać częstość akcji serca i zapewniać korzyść sercowo-oddechową. Warto z tego skorzystać!

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel