Szybki kontakt

Blokujemy ból - najlepsze ćwiczenia na ból pleców

2018-11-15
Blokujemy ból - najlepsze ćwiczenia na ból pleców

Sport nie tylko ma być narzędziem, które będzie służyć do rzeźbienia naszej sylwetki, wytrzymałości i kondycji – to również doskonały sposób, by poprawić jakość swojego życia, pozbyć się wielu dolegliwości lub po prostu zniwelować ból, który powstaje poprzez siedzący tryb życia.

 

Czy każdy może poradzić sobie z bólem pleców za pomocą ćwiczeń? Czy jest to bezpieczne? Spróbujemy znaleźć złoty środek, który zmotywuje Was do tego, by wstać z kanapy i ruszyć się sprzed telewizora!

 

Jeśli nie masz dostępu do sali fitness, wszystko możesz zorganizować w swoim domu – wystarczy Ci mata do ćwiczeń, hantle i guma fitness GU05 45MM 22-56 KG GREEN.

Określ przyczynę bólu

Dolegliwości bólowe mogą być spowodowane wieloma problemami i zaniedbaniami. Pojawiają się również takie, które kategorycznie wykluczają ćwiczenia fizyczne z dużym obciążeniem, jednak nie oznacza to, że otrzymujecie wspaniałą wymówkę, dzięki której nie trzeba się rozciągać, rozgrzewać i aktywować – nieleczone choroby (w tym wady postawy) będą postępować.


Skłony, stretching i joga – równowaga to podstawa

Wiele godzin przy komputerze powoduje nadmierne rozciągnięcie mięśni grzbietu i rozluźnia brzuch oraz pośladki, które są naturalnym stabilizatorem kręgosłupa – nie trzeba być specjalistą, by wiedzieć, że organizm jest w takim stanie maksymalnie osłabiony. Pracę w takich warunkach przejmuje prostownik grzbietu, który zazwyczaj jest maksymalnie przykurczony podczas powstawania przodopochylenia miednicy – żeby przekonać się o tym, wystarczy zrobić skłon i poczuć ulgę. Jest to oczywiście podstawowe ćwiczenie, jednak nie jedyne.

 

Niektóre pozycje dla bardziej zaawansowanych osób, mogą być praktykowane przy użyciu gumy do ćwiczeń, np. cienkiej taśmy GU05 22MM, której opór wynosi od 11 do 29 kg. Zwiększy to poziom trudności, dzięki czemu powstanie możliwość stałej progresji.

 

Do sesji stretchingu warto dodać ćwiczenia rozluźniające mięsień dwugłowy uda, który podczas pozycji siedzącej jest stale przykurczony – naturalna pozycja organizmu to pozycja stojąca i warto o tym pamiętać. Dobrym pomysłem jest zapisanie się na zajęcia jogi, które doskonale będą wspierać równowagę wszystkich mięśni w ciele. Mata do ćwiczeń może okazać się się przydatna, by twarda podłoga nie stanowiła problemu dla kolan, pleców i łokci, jednak na grupowych zajęciach, uczestnicy zazwyczaj otrzymują takie akcesoria.

Wielostawy na każdej siłowni

Przysiad, czyli król wśród wszystkich aktywatorów siłowych. Przez wielu znienawidzone ćwiczenie, które omijane jest we wszystkie dni nóg – chociaż doskonale buduje pośladek i mięśnie stabilizujące, wliczając w to mięśnie brzucha.

 

Na początek, gdy klasyczne obciążenie jest zbyt ciężkie, przydatna może okazać się sztanga do body pump, która charakteryzuje się mniejszym ciężarem.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel