Ćwiczenia na brzuch i boczki - szybki efekt!

W dzisiejszych czasach większość osób nie ma cierpliwości. Każdy chciałby szybko schudnąć bez restrykcyjnej diety lub nabrać kondycji bez katorżniczych ćwiczeń. Czy jest to możliwe? Tak, bo niektóre osoby dzięki regularnym treningom i prawidłowo dobranym ćwiczeniom potrafią zrobić olbrzymie postępy już po miesiącu.

Dużo osób chce pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej zwłaszcza z brzucha i dlatego zadają sobie pytanie: Jakie są najlepsze ćwiczenia na brzuch i boczki? Szybki efekt można uzyskać tylko poprzez systematyczny trening i prawidłowo wykonywane ruchy. Jeżeli chcesz już po miesiącu robić dwu lub nawet trzykrotnie więcej popularnych brzuszków niż teraz, to zapoznaj się z najważniejszymi wskazówkami dotyczącymi ćwiczeń na brzuch i boczki.

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha z gumą do ćwiczeń?

Ćwiczenia z gumą na boczki są dobrą formą urozmaicenia typowego treningu. Gumy do ćwiczeń nie są drogie, a skutecznie pomagają nie tylko podczas ćwiczeń na boczki. Proponujemy zakup taśmy o zakresie oporu 9 - 16 kg i grubości 0,7 mm. Osoby początkujące powinny wybrać cieńszą gumę (0,4 mm) o zakresie siły oporu 4,5 - 7 kg.

Jedno z łatwiejszych ćwiczeń na boczki wykonuje się w pozycji stojącej: Stań w lekkim rozkroku. Gumę do ćwiczeń złap w dłonie i podnieś ręce do góry. Teraz postaraj się unieść lewe kolano w bok i jednocześnie opuścić lewy łokieć w dół, oporując prawą ręką. Łokieć i kolano powinny się dotknąć. Noga, na której stoisz, musi być lekko ugięta (wtedy łatwiej utrzymasz równowagę). Wykonaj 3 serie po 10 powtórzeń na każdą ze stron.

Inne ćwiczenie z gumą na boczki (z pozoru proste): Stań w rozkroku. Stopy w odległości podwójnej szerokości barków. Ugnij kolana, tak jakbyś siedziała na koniu. Złap gumę do ćwiczeń w dwie dłonie i ręce wyciągnij przed siebie. Skręć się maksymalnie za siebie w prawą stronę, nie odrywając stóp od podłoża. Powróć do pozycji wyjściowej i wykonaj wyrzut kolana prawego w lewą stronę do prawego łokcia i powróć. Cały czas pamiętaj o intensywnym skręcie, tak aby mięśnie boczne brzucha były maksymalnie napięte. Wykonaj 3 serie po 10 powtórzeń na każdą ze stron.

​Ćwiczenia na brzuch i boczki z wykorzystaniem ławki treningowej

Jeżeli chcesz osiągnąć sukces, to zainwestuj w kilka niezbędnych akcesoriów, które pomogą Ci szybciej spalać tkankę tłuszczową i budować mięśnie. Ławeczka do ćwiczeń pozwoli Ci zrealizować ćwiczenia na brzuch i boczki. Szybki efekt uzyskasz, stosując ławkę skośną regulowaną.

Początkującym polecamy zakup ławki treningowej skośnej do ćwiczeń firmy Pretorians Prestige. Jeżeli zależy Ci na możliwości regulacji podparcia i chcesz dodatkowo wykonywać inne ćwiczenia, to możesz wybrać ławkę treningową wielofunkcyjną firmy HMS.

Ławka treningowa ma wiele zalet:

  • zajmuje mało miejsca,
  • jest lekka i poręczna,
  • można na niej wykonywać ćwiczenia prawie na wszystkie partie mięśni,
  • można ją łatwo schować,
  • jest stabilna, bezpieczna i trwała.

Robiąc skłony w przód na ławce, możesz równocześnie wykonywać ćwiczenia na boczki. Wystarczy, że w ostatniej fazie skłonu skręcisz się i dotkniesz łokciem lewym prawego kolana. Ćwiczenia wykonuj na zmianę.

Inne ćwiczenie na boczki z wykorzystaniem ławki treningowej: Połóż się wygodnie, tak aby pośladki były na samym brzegu ławeczki. Rękami złap oparcie za głową. Unieś wyprostowane nogi do poziomu i postaraj się skręcać biodrami raz maksymalnie w lewo, raz w prawo. Ćwiczenie jest dosyć trudne, więc na początek wystarczy pięć powtórzeń.

Ćwiczenia na brzuch i boczki bez wykorzystania sprzętu

Jeżeli nie chcesz inwestować w dodatkowy sprzęt, to z powodzeniem możesz ćwiczyć bez pomocniczych akcesoriów. Pamiętaj jednak, że na oczekiwany efekt będziesz musiała dłużej i intensywniej pracować. Wiele ćwiczeń na boczki i brzuch wykonuje się na leżąco. Jeżeli chcesz ćwiczyć w domu, to zadbaj o miękkie podłoże. Dywan czy koc jest dobrym rozwiązaniem, ale najlepsza będzie gruba mata do ćwiczeń.

Pierwszym prostym ćwiczeniem, które możesz wykonywać bez jakiegokolwiek sprzętu, są klasyczne brzuszki. Pamiętaj jednak o kilku bardzo ważnych zasadach. Wiele osób robi brzuszki, wykonując pełne skłony aż do kolan. Jest to błąd, ponieważ w ten sposób obciążasz odcinek lędźwiowy kręgosłupa oraz kark.

Aby prawidłowo wykonywać popularne brzuszki, najpierw wygodnie połóż się na podłożu. Do treningu wykorzystaj grubą matę do ćwiczeń, która zwiększy komfort. Ugnij nogi w kolanach, tak, aby między udem a łydką był kąt około 60°. Ręce spleć za głową i unieś tułów, tak aby od podłoża oderwać jedynie łopatki. Zbliż żebra maksymalnie do bioder, nie odrywając od podłoża odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Pamiętaj, aby rękami nie naciskać na kark.

Jeżeli chcesz wykonać ćwiczenie na boczki, musisz przyjąć pozycję wyjściową jak do klasycznych brzuszków. Ręce wyprostuj i ułóż wzdłuż tułowia. Teraz unieś łopatki i postaraj się na zmianę dotykać dłońmi pięt. To ćwiczenie jest dosyć proste.

Szybszy efekt uzyskasz, wykonując następujące ćwiczenie: Unieś nogi i łopatki. Odcinek lędźwiowy kręgosłupa musi przylegać do podłoża. Teraz na zmianę wykonuj ćwiczenie: Ugnij lewe kolano i przyciągnij do niego prawy łokieć, skręcając się w prawo. Lewa noga w tym czasie musi być wyprostowana. Wykonuj ruch na zmianę raz lewym, raz prawym łokciem.

Jak często ćwiczyć mięśnie brzucha?

Jeżeli chodzi o ćwiczenia na brzuch i boczki, szybki efekt uzyskasz dzięki regularnym treningom. Mięśnie brzucha można ćwiczyć codziennie. Bardzo ważną rzeczą jest jednak to, aby nie skupiać się tylko na dwóch czy trzech ruchach. Wiesz już, jakie są najskuteczniejsze ćwiczenia i dlatego możesz realizować codziennie inny trening.

Pamiętaj, aby nie katować mięśni codziennie. Jeżeli dzisiaj zrobisz sobie intensywny trening, to jutro wykonaj lżejsze ćwiczenia, bo mięśnie muszą trochę odpocząć. Jeżeli długo nie trenowałaś, to po pierwszym dniu pewnie będziesz miała zakwasy. Nie martw się, nie są one groźne. Postaraj się rozgrzać mięśnie poprzez spokojne ćwiczenia rozluźniające. Wtedy kwas mlekowy szybciej zniknie.

Bez względu na to, jakie ćwiczenia na brzuch i boczki wybierzesz, pamiętaj, że szybki efekt osiągniesz poprzez połączenie różnych ćwiczeń i odpowiednią dietę. Ułóż sobie plan na cały miesiąc. Dokładnie spisz jakie ćwiczenia i ile powtórzeń będziesz wykonywać każdego dnia. Trzymaj się z góry przyjętego planu, a na pewno już po miesiącu stracisz kilka centymetrów w pasie.

Rekomendowane produkty BeActive

Zaufane Opinie IdoSell
4.76 / 5.00 4928 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2022-09-21
Szybka realizacja zamówienia, sprzęt (ławeczka plus 2 gryfy i sztangielki) wystarczający jak za tą cenę,polecam
2022-09-21
Wszystko oki tylko brak rekawic do treningu a miały być w komplecie

Dbamy o Twoją prywatność

Nasz Sklep wraz z Zaufanymi Partnerami przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie np. IP Twojego urządzenia oraz informacje zapisywane za pomocą technologii służących do ich śledzenia i przechowywania, takich jak pliki cookies, sygnalizatory www lub innych podobnych technologii.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności, a także w celach analitycznych, marketingowych, oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań w tym także do wyświetlania spersonalizowanych treści (reklamowych) oraz do poprawnego działania strony internetowej. Warunki przechowywania lub dostępu do cookie możesz określić w Twojej przeglądarce.

Klikając „ZGADZAM SIĘ, CHCĘ PRZEJŚĆ DO STRONY” wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki oraz na dostosowanie treści na stronie naszego Sklepu do Twoich preferencji, a także w celach statystycznych i marketingowych, w tym do wyświetlania spersonalizowanych treści (reklamowych). Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie poprzez usunięcie plików cookies z przeglądarki z danego urządzenia końcowego.

Jeżeli klikniesz „NIE WYRAŻAM ZGODY” - nie będzie możliwe wejście na stronę Sklepu.

NIE WYRAŻAM ZGODY
ZGADZAM SIĘ, CHCĘ PRZEJŚĆ DO STRONY
pixel