Szybki kontakt

Kettlebell – na czym polega trening z odważnikami?

2019-01-16
Kettlebell – na czym polega trening z odważnikami?
Historia kettlebelli jest bardzo interesująca i momentami zaskakująca. To proste w konstrukcji narzędzie zostało wynalezione już w XVIII wieku na potrzeby treningu siłowego rosyjskiej armii – przez wiele lat było zapomniane, na chwilę trafiło do cyrku, gdzie siłacze pokazywali swoje możliwości. Dziś prezentuję kolejną falę popularności. Często porównywane są m.in. do takiego asortymentu jak hantle, czy ciężarki do ćwiczeń, jednak są w stanie zagwarantować dużo więcej ciekawych ruchów.

Czy potraficie sobie wyobrazić siłownie, na której nie będą dostępne kule z uchwytem? Kettlebell prawdopodobnie wpisały się już bardzo mocno w kulturę fitness, trening siłowy, kulturystykę i cross-fit. Udostępniają zawodnikom zupełnie nowe możliwości – każdy nowy bodziec ma ogromny wpływ na sylwetkę, zaangażowanie organizmu i wzmocnienie mięśni stabilizujących.

Kettlebell – jedno ćwiczenie i aktywacja całego organizmu

Chociaż to prosta konstrukcja, która jest jedynie kulą z uchwytem, można z jej pomocą wykonywać trening izolujący konkretnie mięśnie, ćwiczenia wielostawowe i aktywujące partie stabilizujące. Doskonałym przykładem jest Swing, który polega na wypchnięciu odważnika znajdującego się w rękach biodrami. Jak to wygląda w praktyce? Podnosząc kettlebell musisz cofnąć go maksymalnie w tył pomiędzy nogi z wyprostowanymi ramionami w łokciu, następnie ruchem bioder wypchnąć odważnik przed siebie, który powinien znaleźć się na wysokości klatki piersiowej lub twarzy.

UWAGA, WAŻNE! Odważnik nie powinien znaleźć się ponad głową i ruch musi być zaangażowany pracą bioder, a nie wymachem wykorzystującym siłę ramion. Hantle nie oferują takich ćwiczeń, których jest o wiele więcej – wystarczy zainteresować się treningiem cross-fitu, by poznać możliwości kettlebell.

Jak dobrać odpowiednio ciężar?

Ciężar podczas dynamicznego treningu zachowuje się zupełnie inaczej, niż gdy wprawiany jest w ruch powolnym tempem, np. podczas wyciskania. Musicie o tym pamiętać, wybierając taki asortyment jak kettlebell. Sklep sportowy, który oferuje swoim klientom takie produkty, powinien gwarantować szeroki zakres ciężkości, od najlżejszych odważników, np. KETTLEBELL KZG 4KG ŻELIWNY HMS po te naprawdę zaawansowane, np. KETTLEBELL KZG 32KG ŻELIWNY HMS.

Warto zaznaczyć, że lżejsze produkty doskonale sprawdzą się do ćwiczeń na małe partie mięśniowe, np. biceps, triceps lub izolację bocznego aktonu barków. Trening przy użyciu odważników kettlebell jest świetną zabawą – a właśnie tak powinny wyglądać wyjścia sportowców rekreacyjnych na siłownie lub salę crossfitową.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel