Szybki kontakt

Jak zadbać o formę będąc w domu?

2020-04-14
Jak zadbać o formę będąc w domu?
Najczęstszą wymówką na niską aktywność jest brak czasu na treningi lub pieniędzy na wykupienie karnetu na siłownię, lub pozostałe obiekty sportowe. Tłumaczymy się na wiele sposobów, gdy ktoś próbuje nam zasygnalizować, że powinniśmy zadbać o swoją formę. Drugą popularną wymówką jest brak możliwości wychodzenia z domu – z różnych przyczyn. Czy naprawdę nie ma wydajnej i budżetowej opcji na trening? Czy ćwiczenia w domu nie mają sensu i nie przynoszą zadowalających rezultatów?

Okazuje się, że aktywność w domowych warunkach może być tak samo efektywna i urozmaicona jak sesja na profesjonalnej siłowni. Wystarczy kilka podstawowych akcesoriów i szczypta kreatywności. Poznaj najlepsze ćwiczenia na brzuch w domu, sposoby na przetrenowanie pleców, nóg, pośladków, klatki piersiowej, barków i ramion. To naprawdę nie jest skomplikowane. 

Trening pleców

Czy ćwiczenia na plecy w domu są efektywne? Jeśli dysponujesz możliwością wykorzystania takich gadżetów jak drążek rozporowy montowany na futrynie, bez problemu wykonasz bardzo angażujący trening. Wystarczy podciąganie w seriach ze zróżnicowanym chwytem. Dodatkowo możesz szukać obciążeń własnej masy ciała w postaci baniaków lub butelek z wodą.

 
Jesteś osobą początkującą i podciąganie może być zbyt wymagające? Wykorzystuj takie elementy jak guma do ćwiczeń dostosowana do Twojego poziomu umiejętności. Inwestując w zestaw (np. ONE FITNESS PBF SET05 SLIM lub TP01 GU04 GU05 MIX SET od marki HMS), otrzymujesz zróżnicowany asortyment zapewniający mnóstwo frajdy i możliwość treningu całego ciała bez wychodzenia z domu. 

Jak ćwiczyć w domu?

Metod jest wiele. Pamiętaj jednak, że są to tylko narzędzia pozwalające dotrzeć do wymarzonego celu. Gdzie szukać motywacji? Ćwicz tu i teraz! Nie planuj treningu i nie odkładaj go do pełnej godziny. Jeśli masz wolną chwilę w danym momencie, to ją wykorzystaj na aktywność. Im dłużej będziesz to odkładać, tym większe prawdopodobieństwo, że odpuścisz. Z czasem aktywność wejdzie Ci w nawyk. Tymczasem poznaj ćwiczenia siłowe w domu, które może wykorzystać. 

Trening ze sprzętem Posiadasz hantle i obciążenie żeliwne? Jesteś w stanie bez problemu wykonać większość zaawansowanych ćwiczeń. Przydatna może okazać się również ławka treningowa umożliwiająca komfortowy trening klatki piersiowej i pleców (np. wiosłowanie hantlem w oparciu o ławkę). Ćwiczenia z hantlami są niezwykle wydajne. Nic zatem dziwnego, że bardzo często są one wykorzystywane nawet w trakcie sesji na profesjonalnej i dobrze wyposażonej siłowni.

Nie masz miejsca, by zrobić domową siłownię? Obciążenie żeliwne i hantle są za drogie? Z własną masą ciała również masz wiele opcji. Wystarczy Ci drążek rozporowy montowany w futrynie i uchwyty do pompek, które odciążą nadgarstki, pogłębią ruch i zmaksymalizują zaangażowanie mięśni. 

Przydatny może okazać się również zestaw gum treningowych. Cienka guma do ćwiczeń (np. czerwona Pretorians) idealnie sprawdzi się w przypadku aktywacji małych partii mięśniowych (np. biceps i triceps) lub do rozgrzewki. Grubsze produkty perfekcyjnie zaangażują plecy, nogi lub klatkę piersiową, czyli najsilniejsze grupy w naszym ciele. 

Ćwiczenia bez sprzętu

Sprzęt do ćwiczeń jest zbyt drogi lub nie chcesz inwestować oszczędności, ponieważ jesteś amatorem? Spokojnie! Jesteś w stanie poradzić sobie bez niego. Wykorzystaj do tego celu pompki w różnych wariantach (od pompek na kolanach, po tzw. pompki diamentowe). Jako dodatkowe obciążenie możesz zawsze wykorzystać produkty domowe, np. baniaki lub butelki z wodą. Gwarantujemy, że 5 litrowa butla z wodą (odpowiednik 5 kg) będzie aktywować nasze mięśnie z mocą kilkukrotnie cięższych hantli.
Document
IdoSell Shop - Prawdziwe Opinie Klientów
4,73 / 5,00 (552 opinii)
pixel
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij