Szybki kontakt

Chcesz kupić hantle ale nie wiesz jakie? Poznaj nasze propozycje

2020-01-22
Chcesz kupić hantle ale nie wiesz jakie? Poznaj nasze propozycje
Gdybyśmy zrobili ranking najbardziej uniwersalnych narzędzi i akcesoriów w treningu siłowo-sylwetkowym, hantle zdeklasowałyby całą swoją konkurencję w każdej kategorii. Dlaczego? Ponieważ są one niezawodnym rozwiązaniem zarówno dla osób trenujących sylwetkowo, siłowo, rehabilitacyjnie, jak i motorycznie. Niezależnie więc, czy zależy Ci na brutalnej sile, która wykorzystana zostanie na zawodach trójbojowych, napompowanych mięśniach na scenie, czy imponującej sprawności – hantle zawsze będą obecne w Twoim treningu. 


Zadbaj o bezpieczeństwo w trakcie dynamicznych zajęć



Na każdej siłowni spotkasz dwa rodzaje hantli. Standardowe, czyli ciężkie, żeliwne i duże oraz ogumowane, niewielkie, kolorowe, lekkie propozycje. Wielu osobom trenującym w tego typu miejscach wydaje się, że te różnobarwne
hantle są przeznaczone dla kobiet. Nic bardziej mylnego! Są one stworzone z myślą o dynamicznych treningach typu fitness i aerobik. Właśnie w tym celu zostały powleczone specjalną warstwą gumy lub winylu. Materiały te mają umożliwić wyślizgnięcie się hantla z dłoni, gdy będziemy skupiać się na rytmicznych i szybkich wymachach. 




Obok kolorowych hantli możemy zazwyczaj znaleźć takie propozycje jak sztanga do body pump. Czym różni się ona od klasycznych, prostych gryfów? Jest przede wszystkim krótsza, lżejsza i powleczona specjalną warstwą antypoślizgową, by w trakcie dynamicznych przysiadów lub OHP w rytm muzyki, nie wyślizgnęła się z dłoni. Jak zapewne już się domyślasz, klasyczne obciążenie żeliwne w tym wypadku również nie będzie dobrym rozwiązaniem. Masz rację. Do zajęć body pump stosuje się talerze powleczone identyczną gumą, która chroni także hantle

Lekkie, chociaż lekko nie będzie

Biorąc pod uwagę, że akcesoria fitness w większości przypadków są wyjątkowo lekkie, może wydawać się, że trening z ich użyciem także nie będzie ciężki. Umiejętne wykorzystywanie takich produktów jak małe hantle, guma do ćwiczeń, czy nawet sztanga do body pump potrafią jednak zmęczyć naprawdę silnych zawodników. 



Trening możemy podzielić na statyczny i dynamiczny. Zacznijmy jednak od rozgrzewki, która pozwoli nie tylko na przygotowanie mięśni, stawów i ścięgien do wysiłku, ale również poprawi naszą efektywność o ok. 20%. Weź zatem najlżejsze
hantle do fitnessu i zrób po kilkanaście wymachów rąk w przód, na boki i do góry. Bez obciążenia rozgrzej obręcz barkową, zataczając koła i wykonaj serię pajacyków. 

Na czym polega trening dynamiczny? Jest on dużo popularniejszy od statystycznego i dużo chętniej wybierany jest przez kobiety. Ćwiczenia są podzielone na kilka etapów, np. wejście na stepper z hantlami o dopasowanym ciężarze, kilka wymachów i zejście w rytm muzyki. Zajęcia są zazwyczaj organizowane w grupach i można śmiało nazwać je treningiem cardio z elementami interwałów. Czego więc spodziewać się po nich? Po pierwsze pozbycia się nadmiaru wody i po drugie, spalenia dużej ilości kalorii. Oprócz tego wymienić należy:
  • poprawę wytrzymałości i kondycji,
  • zręczność,
  • zwinność,
  • zwiększoną elastyczność,
  • mobilność i sprawność stawów,
  • podniesienie poziomu endorfin,
  • poprawę wydolności organizmu.
Lista jest oczywiście o wiele dłuższa i jeśli chcesz przekonać się, jak szybko zauważysz różnice, to zachęcamy do wypróbowania swoich sił na zajęciach. Pod okiem profesjonalnego trenera efekty będą widoczne błyskawicznie. 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel