Szybki kontakt

Zawalcz z tłuszczem - dlaczego warto wybrać gumę do ćwiczeń?

2018-05-25
Zawalcz z tłuszczem - dlaczego warto wybrać gumę do ćwiczeń?
Chcąc skutecznie zrzucić zbędne kilogramy warto próbować różnych sposobów, aby koniec końców znaleźć nie tylko taki, który daje widoczne efekty, ale też jest przyjemny w realizacji. Mając to na uwadze, należy rozważyć użycie gum do ćwiczeń, jako alternatywy do ciężarków czy typowych aktywności cardio.

Dlaczego gumy do ćwiczeń są lepsze niż ciężarki?

W przeciwieństwie do wielu rodzajów planów treningowych, wielką zaletą korzystania z gum jest to, iż istnieje bardzo małe niebezpieczeństwo przetrenowania. Bardzo krótki komentarz na temat fizjologii ciała pomoże wyjaśnić powyższe stwierdzenie. Dzięki ciężarkom (sztangom, hantlom) i innym powiązanym sprzętom do ćwiczeń całe ciało wykorzystuje ogromną ilość niepotrzebnej energii, która redukuje wagę ciała - tak więc, bez względu na to, jaką część ciała ćwiczysz w tym czasie, ten konkretny mięsień będzie w stanie ciągłego gwałtownego skurczenia się dla całego zestawu powtórzeń. To powoduje, że chudniesz szybko, ale równie szybko czujesz się wyczerpany.

W prawidłowym planie odchudzania to nie jest dobre podejście. Za to gumy do ćwiczeń działają w kontekście ćwiczeń odchudzających bardziej korzystnie – są tak lekkie, że niepotrzebna energia nie jest marnowana, ale za to chudnie się równo i systematycznie.

Dodatkowe korzyści z ćwiczeń odchudzających za pomocą gumy:

Jakich efektów możesz się spodziewać ćwicząc z gumą?

  • Przyspieszona utrata wagi.
  • Lepsza zdolność oddychania.
  • Bardzo korzystny masaż wewnętrzny narządów i mięśni.

Jak zacząć odchudzanie przy pomocy gumy do ćwiczeń?

W tym punkcie artykułu skoncentrujemy się na tym, w jaki sposób każdy z nas może zastosować trening z udziałem gum do ćwiczeń w ramach swojego harmonogramu ćwiczeń. Zanim jednak przejdziemy do szczegółów, oto przykłady gum, które sprawdzą się na początek:
Ważne jest by ułożyć harmonogram ćwiczeń z gumą tak, by pasował do konkretnych potrzeb i celów, które ma się wyznaczone. Na przykład, jeśli Twoim celem jest osiągnięcie utraty 2 kilogramów w czasie miesiąca - najlepiej jest trenować z udziałem gum od 30 minut do jednej godziny, 4 dni w tygodniu. Przez te 4 dni będziesz używać tylko gum – i zobaczysz efekty. Jednak ważne jest, by robić to regularnie i bez wymówek.

Wskazówki dotyczące treningu z gumą

Dąż do krótszych okresów odpoczynku między poszczególnymi ćwiczeniami. W ten sposób będziesz mógł dodawać coraz więcej zestawów ćwiczeń do planu treningowego. Podczas pierwszych dwóch miesięcy treningu jednak wstrzymaj się od gwałtownego podnoszenia intensywności ćwiczeń, aby przystosować swoje mięśnie do innego niż do tej pory rodzaju aktywności i w efekcie po krótkim czasie dojrzeć pierwsze rezultaty: smuklejszą sylwetkę i spadającą wagę.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel