Szybki kontakt

Worek treningowy - podstawowe ćwiczenia

2020-02-20
Worek treningowy - podstawowe ćwiczenia
Dziś przedstawimy interesujące akcesoria fitness, które możemy spotkać nie tylko na salach do crossfitu lub fitnessu, ale również na siłowniach. Jest to funkcjonalny worek treningowy, który zazwyczaj przypomina kształtem worek bokserski (w odróżnieniu od niego posiada specjalne uchwyty) lub półksiężyc. Jak korzystać z takiego wyposażenia? Spieszymy z wytłumaczeniem. 

Co to jest worek treningowy?

Worki treningowe (nie bokserski) dzielimy na rodzaje ze względu na kształt. Najpopularniejszy jest worek bułgarski, który inaczej zwany jest półksiężycem lub rogalem. Najczęściej wykorzystywany jest on przy treningu funkcjonalnym typu crossfit. Akcesoria fitness bywają naprawdę innowacyjne. Udostępniają nam one wiele nowych możliwości, które przy wykorzystaniu takich elementów jak gryf prosty, łamanym, hantle i obciążenie żeliwne, nie są możliwe (lub bywają utrudnione). Worek treningowy bułgarski jest jednym z nich, więc powinien znaleźć się on każdej siłowni – niezależnie, czy posiada ona salę i zajęcia crossfit, czy też nie. 



Trening z wykorzystaniem worków treningowych 

Nogi, czyli wykroki i przysiady

Przysiady to jedno z najtrudniejszych ćwiczeń pod kątem techniki. Oczywiście jest ono również uniwersalną propozycją, dzięki której adaptujesz do wysiłku całe ciało. Chociaż głównie pracują mięśnie nóg i pośladki, przysiad działa również na mięśnie brzucha i pleców, które są głównymi stabilizatorami. 

Przysiady można wykonywać na wiele sposobów. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest siłowa wersja high bar, czyli wykorzystująca gryf prosty
 i obciążenie żeliwne trzymane na barkach. Worki treningowe pozwalają jednak wykonać ten ruch w sposób dynamiczny, co z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom ww. crossfitu i fitnessu. Worek jest też o wiele bardziej stabilny i można ułożyć go w bezpieczny oraz wygodny sposób, nie obciążając nadmiernie stabilizatorów. 

Worki treningowe są również wygodną alternatywą dla wykroków. Ćwiczenie to dzielimy na kilka części:
  • załóż obciążenie na barki (w tym wypadku worek treningowy),
  • ustaw stopy na szerokość barków,
  • wysuń jedną nogę w przód,
  • ugnij kolano w wysuniętej nodze, lecz uważaj, by nie dotknąć drugim kolanem ziemi,
  • wróć do początkowej pozycji,powtórz z drugą nogą. 
Trening góry, czyli plecy i barki

Jednym z najbardziej funkcjonalnych i podstawowych ćwiczeń górnych partii mięśniowych z wykorzystaniem worka, jest tzw. aureola. Na czym polega ruch. Należy:
  • chwyć mocno worek treningowy przed sobą,
  • przełóż go za głowę ruchem okrężnym,
  • wróć do początkowej pozycji. 
Aureola może wydawać się prosta, lecz należy pamiętać, że koniecznie trzeba wykonać taką samą ilość powtórzeń w obydwie strony. Gdy dojdzie do tego obciążenie na poziomie 5-10 kg, utrzymanie tempa i poprawnej techniki zaczyna być naprawdę skomplikowane. 

Wykorzystując worek w treningu funkcjonalnym, możesz progresować na wiele sposobów. Jeśli nie posiadasz dostępu do modeli o zróżnicowanej wadze (np. ww. WBF25 HMS, który dostępny jest w wersjach od 5, do 25 kg), możesz próbować cały czas minimalizować czas serii lub zwiększać ilość powtórzeń.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel