Szybki kontakt

Skakanka to świetny sposób na spalenie kalorii. Jak ćwiczyć poprawnie?

2020-01-22
Skakanka to świetny sposób na spalenie kalorii. Jak ćwiczyć poprawnie?

Skacz i chudnij! Trening ze skakanką

Temperatury na zewnątrz są zbyt niskie lub warunki atmosferyczne nie sprzyjają aktywnościom na świeżym powietrzu? Trening mimo wszystko trzeba wykonać. Okazuje się, że wcale nie potrzebujesz super drogich bieżni, zaawansowanych rowerów stacjonarnych i stepperów. Nie musisz nawet wychodzić z domu, ponieważ potrzebujesz jedynie prostej skakanki. Z jej pomocą jesteś w stanie wykonać naprawdę wymagający trening interwałowy – niezależnie od posiadanego doświadczenia. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat treningu ze skakanką i o jej właściwościach? Sprawdź materiał, który przygotowaliśmy. Z dalszej części dowiesz się wszystkiego na temat znaczenia jakości skakanki, efektywnego planu treningowego i urozmaicania sesji, by stale poprawiać swój poziom zaawansowania. 


Co daje nam skakanka?

Skakanki to akcesoria fitness, które kojarzą się z treningiem cardio. Kiedy jednak po nią sięgniemy, okazuje się, że aktywność przypomina raczej walkę o życie i interwał. Nie trzeba być zatem specjalistą z zakresu treningu, by wiedzieć, że w ten sposób uda nam się zbudować imponującą kondycję i w krótkim czasie spalić dużą ilość kalorii. Oprócz tego możesz liczyć na:wzmocnienie mięśni nóg (ud, łydek), ramion i mięśni brzucha,koordynację ruchów oraz poprawę cech motorycznych, tj. skoczność, szybkość, zręczność i zwinność,zwiększoną elastyczność, mobilność i sprawność stawów,poprawę wydolności organizmu,zmniejszenie cellulitu i poprawę jędrności skóry.Skakanka to nie jedyny gadżet, który pozwoli Ci porządnie pracować nad swoim ciałem. Doskonałym dodatkiem do skakanki jest gruba mata do ćwiczeń (np. model YM03 HMS 10MM wykonana z delikatnej pianki) i guma do ćwiczeń (np. zestaw GU05 MIX SET HMS, w którego skład wchodzą wszystkie najpopularniejsze rozmiary i oporności). 

Techniki skakania

Zacznij od najprostszego rodzaju, czyli skacząc naprzemiennie, wybijając się raz z jednej, raz z drugiej nogi. Gdy jednak znudzisz się monotonną techniką, przejdź do skakania z obydwu nóg jednocześnie. Pamiętaj jednak o kilku istotnych aspektach, do których zaliczyć możemy m.in.:trzymanie barków w nieruchomej pozycji, amortyzację skoku z palców przez ugięcie kolan,stabilizację kręgosłupa poprzez zaciskanie pośladków i mięśnie brzucha, trzymanie ramion blisko tułowia,odchylenie nadgarstków na boki.Gdy obydwie formy przestaną być zadowalające, spróbuj sił w krzyżowaniu rąk lub kilkukrotnym obrocie podczas jednego skoku. W ten sposób dodasz do ćwiczeń element zabawy, który sprawi, że trening będzie sprawiał jeszcze więcej frajdy. Pamiętaj, że akcesoria fitness dobrej jakości, również mają znaczenie dla efektywności treningu. Skakanki z tanich materiałów będą zachowywać się zupełnie inaczej podczas pracy niż lepiej wyważone i dopracowane produkty. Jeśli chcesz się o tym przekonać, spróbuj treningu ze skakankami ze zwykłego sznurka i pustych plastikowych rączek, by porównać go z gumową linką i drewnianymi rączkami (np. modelem SK60 BLACK/RED HMS).

Zadbaj o swoje bezpieczeństwo

Skakanka wbrew pozorom potrafi zmęczyć. Dla naszych stawów i ścięgien również może oznaczać to pewne ryzyko kontuzji. Jak zabezpieczyć się przed urazami, naciągnięciami i konsekwencjami w przyszłości? Po pierwsze należy pamiętać o rozgrzewce i aktywacji. Może wydawać się to zabawne, ponieważ często skakanka była formą rozgrzewki przed treningiem właściwym, lecz każde dynamiczne uderzenie stopy o twarde podłoże, powoduje rezonowanie energii na kości i stawy. Drugim istotnym aspektem jest zatem obuwie. Nie muszą być to super profesjonalnie buty z extra wydajnym systemem poduszek amortyzujących. Standardowe modele sportowe zminimalizują rezonowanie, usztywniając tym samym stopę. Czyli żeby zrobić dobry trening w domu, wystarczy skakanka, buty, gruba mata do ćwiczeń i guma do ćwiczeń? W zasadzie tak. Ten mały zestaw oferuje wiele możliwości do przetrenowania wszystkich partii mięśniowych. Z jego pomocą możesz również pracować nad mobilnością i stabilizacją.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel