Szybki kontakt

Ruch to zdrowie: aktywności fizyczne, które spalają najwięcej kalorii

2019-04-24
Ruch to zdrowie: aktywności fizyczne, które spalają najwięcej kalorii
Wszystko, co związane z sylwetką i zdrowiem odnosi się do kalorii. Gdy chcecie zredukować tkankę tłuszczową, musicie zadbać o deficyt kaloryczny. Jeżeli zależy Wam na budowie masy mięśniowej, powinniście zaplanować dietę powyżej swojego zera kalorycznego. Do swojego zapotrzebowania kalorycznego należy dodać aktywność fizyczną. Każda z nich angażuje organizm inaczej, więc tempo spalanej energii także jest różne.

Zastanówmy się, które sporty lub dyscypliny spalają najwięcej kalorii, jak angażują mięśnie i ciało oraz jakie dodatkowe benefity ze sobą przynoszą. Świadomość i wiedza treningowa pozwolą Wam dopasować propozycję do Waszego trybu życia i preferencji.


Siłownia kontra bieganie

Domowa siłownia to ciekawy pomysł. Chcąc jednak redukować tkankę tłuszczową, należy wiedzieć, ile można spalić kalorii w ciągu jednej godziny aktywności. Trening siłowy wykorzystujący klasyczne ciężarki do ćwiczeń to około 200 kcal wykorzystanych podczas godziny. Pamiętajcie, że potrzebujecie takich akcesoriów jak hantle, zestaw do ćwiczeń z ławką i obciążenie żeliwne. Czy warto skompletować taki zestaw w swoim domowym zaciszu? Biorąc pod uwagę ceny karnetów na siłowniach, inwestycja prawdopodobnie zwróci się po pierwszym roku.

Przejdźmy na chwilę do najbardziej klasycznej formy cardio – joggingu. Jest to wysiłek rzędu 500 kcal w ciągu 60 minut, lecz wszystko zależy od wagi, wzrostu i poziomu tkanki tłuszczowej zawodnika. Pamiętajcie o rozgrzewce, rozciągnięciu się i odpowiednim obuwiu – obniżycie w ten sposób ryzyko kontuzji.


Skakanka kontra rower

Spokojne skakanie na skakance to około 550-600 kalorii przez godzinę. Jest to wyjątkowo atrakcyjna propozycja, gdy na zewnątrz panują niesprzyjające warunki atmosferyczne lub nienależycie miłośników biegania. Skakanka jest przede wszystkim tania i dostępna we wszystkich sklepach sportowych. Rower to połączenie przyjemnego z użytecznym. Jest to świetne narzędzie spalające około 400 kalorii przy jeździe średniej prędkości, lecz można wykorzystać go jako środek transportu.

Jeżeli chcecie trenować kolarstwo przed telewizorem, wystarczy postawić w mieszkaniu rower treningowy magnetyczny.


Rolki kontra aktywność z przyjaciółmi

Rolkarzy od wielu lat przybywa na ulicach. Zauważyliście, że większość z nich to osoby szczupłe? Nic dziwnego! Rolki potrafią spalić nawet 700-800 kcal w godzinę! Angażują do tego całe ciało i dużo mniej obciążają stawy niż jogging po utwardzonych drogach. Warto jednak nabyć wysokiej jakości produkt, zapewniający przyjemność z jazdy, np. model COUGAR SLALOM CR317. Został on wyposażone w łożyska ABEC 7 i aluminiową płozę wykonaną w technologii CNC.

Co powiecie na aktywność z bliskimi? Koszykówka, piłka nożna, siatkówka lub tenis? Często podczas dobrej zabawy zapominamy o zmęczeniu i jesteśmy w stanie biegać znacznie dłużej niż podczas klasycznej sesji joggingu po tej samej okolicy. Jeżeli chcecie zacząć od czegoś stosunkowo lekkiego w letnie sobotnie popołudnie, zainwestujcie w rakiety do badmintona i cieszcie się wspaniałą pogodą.

Co wybierzecie dla siebie? Domowa siłownia, jogging, rower treningowy magnetyczny, czy trening piłki ręcznej? Zachęcamy, by każdy spróbował różnych aktywności i wybrał swoją ulubioną. Warto również urozmaicać co jakiś ćwiczenia, ponieważ organizm szybko przyzwyczaja się do bodźców.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel