Szybki kontakt

Podstawy Yogi - jak zacząć?

2018-05-25
Podstawy Yogi - jak zacząć?
Osoby, które nie miały jeszcze bezpośrednio do czynienia z jogą często uznają, że skoro nawet nie są w stanie dotknąć w skłonie swoich palców u nóg, nie powinny się nawet interesować tą aktywnością. To błędna myślenie, bowiem joga naprawdę nie polega wyłącznie na dotykaniu palców u nóg czy na maksymalnym rozciąganiu ciała w kierunku północno-wschodnim.

Joga to nade wszystko prosty proces jednoczenia się z samym sobą - wykorzystując swój:
  • oddech,
  • ciało,
  • umysł.
Nieważne wiec, że nie jesteś ani Panią Elastyczną, ani Panem Rozciągliwym, czy też to że chcesz zacząć jogę w wieku 40 lat - po prostu usuń te wszystkie mity z umysłu przed rozpoczęciem praktyki jogi! Jedyną osobą, która patrzy na Ciebie podczas ćwiczeń i Cię ogranicza, jesteś Ty sam - po prostu zrelaksuj się. Joga przyniesie Ci wiele radości!

Joga - nowy wymiar życia

Najlepiej zacząć uczyć się jogi pod okiem wykwalifikowanego nauczyciela, który poprowadzi Cię przez prawidłowy sposób wykonywania każdej techniki. Pomoże Ci to w:
  • prawidłowej nauce asan (postawy) jogi
  • uniknięciu możliwych obrażeń.
Niektóre z filozofii lub technik nauczanych w jodze mogą być nowe, ale dobrze jest zachować otwarty umysł, ponieważ pomoże to poszerzyć Twoją wizję i poprawi Twoje doznania w czasie ćwiczeń jogi.

Wskazówka: uwaga - jeśli masz jakiekolwiek dolegliwości medyczne, poinformuj swojego instruktora o tym jeszcze przed rozpoczęciem treningu jogi. Pomoże to nauczycielowi dostosować ćwiczenia jogi do Twoich możliwości, a tym samym uniknąć komplikacji lub obrażeń.

Na jogę: ubierz się wygodnie!

Zawsze zakładaj wygodne ubranie idąc na zajęcia jogi lub ćwicząc jogę w domu. Należy również unikać noszenia pasków lub nadmiernej biżuterii, ponieważ może to przeszkadzać w ćwiczeniu. Polecamy na początek uzbroić się w wygodne ubrania fitness.

Kupujesz swoją pierwszą matę do jogi?

Niezależnie od tego, czy dopiero wchodzisz na matę, czy chcesz zastąpić swoją już zniszczoną używaną do innych ćwiczeń – ważne jest, by zapewniała dobre wsparcie dla kolan, była solidna, przyjazna w użytkowaniu i przyjazna dla środowiska. Dokładnie taka jak te przykłady:
Chociaż najlepiej jest praktykować asany jogi wczesnym rankiem, każda pora dnia jest dobra, dopóki będziesz regularnie ćwiczyć. Jeśli poranki nie pasują do Twojego harmonogramu, nie pozwól, aby było to wymówką, by całkowicie zrezygnować z uprawiania jogi!

Zaleca się ćwiczyć na czczo lub co najmniej 2-3 godziny po ostatnim posiłku. Ponadto zaleca się, aby w ciągu dnia wypić co najmniej trzy do czterech litrów wody, ponieważ pomoże to wypłukać toksyny uwalniane podczas treningu jogi poza organizm.

Zanim staniesz na matę: rozgrzewka!

Delikatne rozgrzewki pomagają rozluźnić ciało i przygotować je na nadchodzące asany jogi. Oto kilka ćwiczeń rozgrzewkowych:
  • Masowanie głowy, brwi, nosa i policzków: ilekroć popełniamy błąd, instynktownie kładziemy dłoń na głowie. To znak, że krążenie krwi w mózgu jest mniejsze i potrzebny jest masaż!
  • Obracaj szyję, zgodnie z ruchem wskazówek zegara i przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aby zmniejszyć sztywność.
Ćwicząc – uśmiechaj się. Utrzymywanie na twarzy podczas jogi łagodnego uśmiechu relaksuje ciało i umysł i pomaga cieszyć się asanami jogi o wiele bardziej. Ze spokojnym umysłem możesz dalej przekraczać granice swojego ciała i rozciągać się bardziej niż zwykle.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel