Pilates - jak ćwiczyć w domu? Jakie akcesoria będą przydatne?

Pilates to funkcjonalny trening, który łączy ze sobą jogę, balet, ćwiczenia siłowe i gimnastykę. Nie musicie zapisywać się na profesjonalne zajęcia, by rozpocząć przygodę z tą formą aktywności – wystarczą chęci, gruba mata do ćwiczeń i kilka informacji na temat techniki.

Spróbujemy przedstawić Wam najlepsze ćwiczenia, które możecie bez obaw wykonywać w domu. Omówimy również kwestię przydatnych akcesoriów i progresji, dzięki czemu pilates będzie przynosić widoczne efekty przez bardzo długi czas.

Podstawowe ćwiczenia – jak je wykonywać

Przyjmijmy, że skupimy się głównie na najbardziej zaniedbanej partii mięśniowej przez większość osób. Mowa oczywiście na temat brzucha. Wszystkie pozycje przedstawione poniżej wykonywane są w pozycji leżącej na plecach, dlatego mata do ćwiczeń to definitywna podstawa.

Roll Up – zwijanie kręgosłupa

Należy oderwać głowę od maty i unieść klatkę piersiową, zginając kręgosłup. Następnym krokiem jest rolowanie kręgosłupa kręg po kręgu – aż do siadu prostego. Ręce muszą być wyprostowane w łokciach na wysokości klatki piersiowej. Ćwiczenie trzeba wykonać również w stronę powrotną. Przypomina to wykonywanie brzuszków w zwolnionym tempie, lecz całość ćwiczenia polega na świadomości własnego ciała, spięcia mięśni i kontroli. Brzuszki wykonywane są zazwyczaj chaotycznie i większość ruchu wykorzystuje siłę pędu. W tym wypadku nie ma takiej możliwości.

Nożyce

Tej pozycji prawdopodobnie nie musi przedstawiać, gdyż jest ona często wykorzystywana nawet w czasie zajęć wychowania fizycznego. Unosicie obydwie nogi i naprzemiennie opuszczacie i podnosicie je do góry. Pamiętajcie, by lędźwia były dociśnięte do maty.

Przydatne akcesoria – w co warto zainwestować

Podstawowym wyposażeniem do pilatesu jest wcześniej wspomniana gruba mata do ćwiczeń. Najlepszym wyborem będzie NBR PRETORIANS 15 mm w kolorze niebieskim. Odizoluje ona Was od twardego i zimnego podłoża, minimalizując tym samym dyskomfort i chłód podłogi. Jedna taśma do ćwiczeń może okazać się niewystarczająca.

Warto więc sięgnąć po zestaw gum GU05 MIX SET HMS.

Oferuje on 4 produkty o różnej grubości, dzięki czemu dopasowanie obciążenia do ćwiczenia będzie prostsze. Przykład: Spięcia brzucha wykonywane z ruchem rąk w stronę nóg, trzymając taśmę przywiązaną do drabinek.

Oczywiście fioletowa guma do ćwiczeń będzie zbyt mocna, więc zalecamy wykorzystać początkowo do tego celu żółtą. Oczywiście domowa siłownia nie musi być wyposażona w drabinki. Jeśli nie macie miejsca na takie akcesoria, taśma do ćwiczeń będzie perfekcyjnie trzymać się zamkniętych drzwi lub kanapy.

Jak progresować?

Warto zaprogramować swój trening w taki sposób, by ustalić ilość powtórzeń lub czas wykonywania. Zapisujcie ćwiczenia, serie i czas, w którym je wykonaliście. Monitorując notatki, możecie w prosty sposób śledzić postępy, dokładając cegiełkę na każdej sesji. Gdy dojdziecie do poziomu, w którym same spięcia i pozycje z obciążeniem własnego ciała nie wystarczą, guma do ćwiczeń stanie się Waszym głównym narzędziem. Najlepszym rozwiązaniem będzie rozpoczęcie pracy na delikatnym bodźcu, czyli żółtej taśmie. Zacznijcie stopniowo przechodzić do grubszych gum, co w efekcie zapewni stopniową progresję i wzrost siły.

Jak widać, domowa siłownia nie musi być super zaawansowana, by spełniała oczekiwania. Wystarczy mata do ćwiczeń i zestaw gum GU05 MIX SET HMS. Pilates potrafi zaskoczyć efektami już po kilku pierwszych sesjach treningowych. Powinniście zauważyć wzrost siły, lepszą stabilizację podczas codziennych czynności i poprawę sylwetki.

Rekomendowane produkty BeActive

Zaufane Opinie IdoSell
4.79 / 5.00 2214 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-12-10
Niewiarygodnie szybka przesyłka. Towar super. Wszystko tak jak powinno wyglądać.
2020-12-10
Świetny sprzedawca.przesyłka sprawna .polecam

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel