Maty, taśmy i gumy do ćwiczeń - jak z nich korzystać?

Maty, taśmy i gumy do ćwiczeń - jak z nich korzystać?

Jaka mata do jogi?

Widzimy coraz większe zainteresowanie Jogą, która opanowała wiele m.in. wiele parków miejskich. Większość siłowni organizuje dodatkowe zajęcia z profesjonalnym trenerem, które mają nas nauczyć jej podstaw. By ćwiczenia były komfortowe, trzeba zainwestować w odpowiednią matę, która sprawi, że nie będziesz musiał martwić się o nieplanowany i niebezpieczny poślizg, czy nieprzyjemny kontakt z podłożem. Podczas wybierania idealnych produktów, powinieneś zwrócić uwagę na grubość, przyczepność, materiał i oczywiście cenę. Idealnie podczas Jogi sprawdzi się Mata fitness do ćwiczeń od HMS - jej grubość to tylko 3 mm, więc jest praktycznie nieodczuwalna, jednakże dobrze odseparowuje ciało od ziemi. Właściwości antypoślizgowe na pewno zostaną docenione przez użytkowników.

Maty do ćwiczeń

Maty są wykorzystywane także do popularnych ćwiczeń wzmacniających brzuch, nogi i pośladki, a także do stretchingu. Jeśli marzy Ci się “szcześciopak”, to warto wypróbować ćwiczenia na z grubą matą do ćwiczeń, która nie tylko jest świetną izolacją od podłoża, ale również zapewni niesamowitą wygodę i co najważniejsze - nie będzie się ślizgała. Na takich matach można wykonywać też wszelkie ćwiczenia, które mają wyrzeźbić pośladki.

Stretching to ćwiczenia rozciągające, które mają rozluźnić nasze mięśnie, uelastycznić je i zwiększyć możliwości stawów. Często stosowane są przez osoby, które codziennie spędzają kilka godzin w pozycji siedzącej, przy komputerze. Są one także istotnym elementem stosowanym podczas treningów. Do stretchingu przyda się gruba mata do ćwiczeń fitness 6mm.

Jak korzystać z gum i linek na siłowni?

Podczas treningu trx wykorzystujemy masę naszego ciała i ciągle działającą grawitację. Są to ćwiczenia, które są przeciwieństwem izolowanych, gdyż zazwyczaj angażują jednocześnie wiele partii ciała. Taki trening skutecznie wpływa na poprawę siły, wytrzymałości i wpływa na równomierny rozwój mięśni. Jedynym elementem, który potrzebny jest do TRX, są odpowiednie liny z dwoma uchwytami, które mocujemy do np. ściany w naszym pokoju. Istnieje kilkadziesiąt różnych ćwiczeń, którymi m.in. rozwiniesz mięśnie klatki piersiowej, barków i brzucha. Poziom trudności zwiększamy przez zmianę kąta wykonywanych ćwiczeń.

Odpowiednimi linkami, które sprawdzą się podczas treningu TRX, są np. liny treningowe w zestawie z taśmami.

Gumy treningowe wykorzystywane są do treningu ogólnorozwojowego, pilatesu, crossfitu, a także do rehabilitacji. Można z nich korzystać praktycznie wszędzie i ćwiczyć większość partii ciała, a szczególnie wykorzystywane są do treningu brzucha, nóg i ramion. Większość ćwiczeń opiera się na 15- 20 powtórzeniach na każdą z 3 lub 4 serii.

Do takich ćwiczeń świetnie sprawdzą się:

Rekomendowane produkty BeActive

Gruba mata do ćwiczeń (1 cm) szara HMS
YM03 gruba mata do ćwiczeń
44,99 zł
Zaufane Opinie IdoSell
4.77 / 5.00 7631 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-02-27
Wszystko ok
2024-02-26
o.k.
pixel