Szybki kontakt

Kalistenika - co warto wiedzieć?

2018-11-23
Kalistenika - co warto wiedzieć?

Nie rezygnuj z siłowni. To pierwsza rzecz, jaką powiedzą nam osoby trenujące kalistenikę od dawna. Trening siłowy i maszyny pozwalające na urozmaicenie bodźców aktywizujących mięśnie, pozwolą na maksymalizację wyników w treningu z własną masą ciała – nie każdy posiada w domu obciążenie żeliwne, które można dołożyć podczas podciągania lub pompek.

Czym jest kalistenika?

Chcąc lepiej coś zrozumieć, w pierwszej kolejności należy poznać teorię. Kalistenika to ćwiczenia z masą własnego ciała, więc zaliczamy do nich pompki, podciągania, stanie na rękach i różne wariacje wykorzystujące do tego drążki, paraletki i barierki. Dzięki temu, że większość początkowych i podstawowych ćwiczeń można wykonywać w domu, to taki trening z pewnością można dodać do niskobudżetowych sposobów walki o lepszą formę – przekroczenie jednak przedziału hipertroficznego i robienie 50, czy nawet 100 pompek w jednej serii, mija się z celem i wtedy warto zainteresować się ewentualnym utrudnieniem.

Nie umiem się podciągać, co mam zrobić?

Wiele osób ma problemy nawet z jednym pociągnięciem na drążku, przez co szybko zniechęcają się do dalszego treningu kalistenicznego. W takim wypadku taśmy do ćwiczeń mogą okazać się niezwykle przydatne, ponieważ dzięki nim obniżymy poziom trudności i będziemy mogli pracować nad techniką w różnych zakresach – ciężko jest jednak dobrać odpowiednią grubość, więc osobom początkującym zalecamy wybór zestawu GU05 MIX SET HMS.

Trening funkcjonalny i zaawansowane akcesoria

Coraz więcej siłowni wykorzystuje narzędzia do treningu z masą własnego ciała. Na tych bardziej zaawansowanych można spotkać m.in. popularne TRXy lub pasy treningowe HMS do crossfitu TX09. Pozwalają one na aktywację włókien pod różnymi kątami i umożliwiają trening wszystkich górnych partii mięśniowych.

Klasyczne wyposażenie na siłowni

Miłośnicy kalisteniki na siłowni nie powinni się nudzić, gdyż mogą popracować nad wytrzymałością mięśni, stosując klasyczne hantle i obciążniki typu kettlebell. Wystarczy podnieść ciężar z ręką wyprostowaną w łokciu przed siebie i starać się maksymalnie długo wytrzymać – początkowe treningi wykorzystujące tego typu techniki, mogą być niesamowicie wymagające!

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel