Szybki kontakt

Jak zadbać o piękną sylwetkę latem?

2019-07-29
Jak zadbać o piękną sylwetkę latem?
Lato to czas urlopów, wakacji, zabawy, wspólnego grillowania i imprez na świeżym powietrzu. Dużo częściej sięgamy po zimne piwo, odpuszczamy treningi na rzecz czasu spędzonego z przyjaciółmi i odpuszczamy dietę. Chcąc jednak zadbać o sylwetkę, muskulaturę i atrakcyjny wygląd, koniecznie należy pamiętać o regularnej aktywności fizycznej. Żeby wykonać kilka prostych (aczkolwiek skutecznych) ćwiczeń, nie musicie nawet wychodzić z domu! Wystarczy zaopatrzyć się w kilka podstawowych akcesoriów, do których należy m.in. gruba mata do ćwiczeń.

Chociaż ćwiczenia aerobowe bez specjalnych urządzeń, maszyn i obciążeń są podstawą dla większości osób trenujących w domu, to warto zastanowić się nad kilkoma dodatkowymi gadżetami. Domowa siłownia nie musi być wcale skomplikowana, by trening na niej był satysfakcjonujący. Sami się o tym przekonajcie.

Interwały i cardio – popraw kondycję i spalaj kalorie

Czym różni się interwał od cardio? Intensywnością. Cardio to powolna aktywność w długim wymiarze czasu, np. spacer po bieżni lub spokojna jazda rowerem. Oczywiście zarówno rower treningowy, jak i bieżnia elektryczna mogą być wykorzystywane zarówno w jednym, jak i drugim przypadku.

Interwał to trening polegający na seriach maksymalnego, średniego i małego wysiłku. Przykład: 30 sekund sprint, 60 sekund trucht i 90 sekund spacer. W czasie jednej sesji treningowej powinniśmy wykonywać między 3-5 serii interwałów. Trening cardio to około 20-60 minut powolnej aktywacji organizmu.

Pamiętajcie, że w obydwu aktywnościach możecie wybierać także stepper i orbitrek. Wszystko zależy od Waszych indywidualnych preferencji. Świetnym wyborem będzie rower treningowy magnetyczny, np. model HMS M5814-I. Dlaczego? Ponieważ posiada on wygodne siedzisko z oparciem, dzięki któremu kręgosłup użytkownika jest maksymalnie odciążony.

Jakie urządzenia wybrać do domowej siłowni?

Domowa siłownia brzmi jak inwestycja wymagająca dużych nakładów środków finansowych. Jest to wyjątkowo błędne przeświadczenie, które z wielką przyjemnością zdementujemy.

Do satysfakcjonującego treningu potrzebna jest jedynie guma do ćwiczeń (np. zestaw TP01 GU04 GU05 Mix Set, w którego skład wchodzą dwie klasyczne gumy, dwa floss bandy i 2 mini bandy), miękka mata do ćwiczeń izolująca od zimnego i twardego podłoża oraz rower treningowy do rozgrzewek i cardio. Jeśli brakuje Wam środków lub macie zbyt mało miejsca na wcześniej przedstawiony HMS M5814-I, możecie sięgnąć po tańszą i mniejszą konstrukcję o takie samej ilości programów. Jest nią model HMS M5812-i.

Najlepsze sposoby na płaski brzuch

W ostatnim czasie pojawiło się wielu specjalistów, którzy powtarzają, że brzuch robi się w kuchni, a nie na siłowni. Jest to jednak błędne interpretowane przez wiele osób, które nie posiadają doświadczenia – trzeba jednak przyznać, że jest chwytliwe hasło. Mięśnie brzucha buduje się standardowo w czasie treningu, natomiast odsłania się je przy pomocy redukcji tkanki tłuszczowej.

Kiedy klasyczne ćwiczenia z obciążeniem własnej masy ciała, np. brzuszki lub planki przestaną być satysfakcjonujące, możecie dodać do nich akcesoria. Przydatna będzie taśma do ćwiczeń, którą wystarczy przywiązać do czegoś za głową, przytrzymać dłońmi na wysokości klatki piersiowej i zacząć wykonywać półbrzuszki. Pamiętajcie, że gruba mata do ćwiczeń jest w takich sytuacjach niezbędna, by twarda podłoga nie powodowała dolegliwości bólowych i dyskomfortu.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel