Szybki kontakt

Jak zachęcić dzieci do aktywności fizycznej?

2020-07-31
Jak zachęcić dzieci do aktywności fizycznej?
Każdy rodzic i opiekun musi dbać o odpowiedni rozwój swoich pociech. Nie mogą one całymi dniami grać na komputerze lub konsoli, oglądać telewizję, korzystać z telefonu lub surfować po sieci. To niezdrowe dla ich organizmu! Aktywność fizyczna to podstawa, by mięśnie, stawy i ścięgna rozwijały się w sposób właściwy, a kręgosłup stanowił wytrzymały filar w przyszłości.

Jak podejść do problemu, skoro na horyzoncie pojawia się tak wiele pokus? Trzeba przyznać, że zadanie do prostych nie należy. Warto więc zacząć od najmłodszych lat i postawić na wspólny czas w momencie, gdy dziecko tego najbardziej potrzebuje. Gdy wyrobi ono w sobie nawyk aktywności, w przyszłości będzie o wiele łatwiej zapalić go to sportu. 

Wycieczki rowerowe i nie tylko

Dzieci kochają poznać nowe odczucia i miejsca. Zaplanuj wycieczkę rowerową i zabierz szkraba tam, gdzie jeszcze nie był. Za każdym razem planuj inną trasę i z czasem, gdy pociecha zacznie nabierać sił, zwiększaj dystans.

Rolki kontra deskorolka i hulajnoga

Nie można codziennie korzystać z roweru, ponieważ szybko się znudzi. Odpowiedzią na to mogą być rolki, deskorolki i hulajnogi. Zakup tego niezawodnego trio nie jest wcale taki trudny. Wystarczy sięgnąć po sprawdzone konstrukcje, do których zaliczamy m.in.:

Rolki NJ082 ORANGE SET Nils Extreme:

- dostępne w 3 rozmiarach: XS (28-31), S (32-35), M (36-39);
-
wyposażone w hamulec;
- koła z twardego PVC;
- łożyska 608Z;
- zestaw ochraniaczy i kask.

Wybierając hulajnogi do dyspozycji są natomiast modele trójkołowe, terenowe i klasyczne. Które wybrać? Na początek warto postawić na tradycyjną konstrukcję i dopiero później eksperymentować. Świetną inwestycją jest zatem model NILS EXTREME HM235 HMS. Oferuje:

- szybkie łożyska ABEC9 CHROME,
- kauczukowe koła amortyzujące nierówności,
- lekką aluminiową konstrukcję,
- wytrzymałość,
- możliwość złożenia do kompaktowych rozmiarów

Gra w piłkę, koszykówkę lub badmintona

Im więcej opcji, tym lepiej. Niech dziecko samo zdecyduje, w co dziś woli zagrać. Jeżeli posiadasz blisko domu boisko lub kawałek ogrodu, masz niemal nieograniczone możliwości. Wystarczy godzina dziennie, by dziecku sport wszedł w nawyk. 

Piłka nożna

Nawet godzina biegania za piłką to duża dawka sportu. Warto zabrać malucha na pobliskie boisko z piłką i poćwiczyć rozgrywanie akcji, czyli momenty, w których najwięcej się biega. W Twojej okolicy nie ma boiska do piłki nożnej? Jeśli dysponujesz niewielkim ogródkiem warto zainwestować w bramki. Nie są one drogie, a przykład stanowi zestaw model HMS BR122A.

Koszykówka

Piłka nożna angażuje dolną część ciała. Żeby zrównoważyć aktywację mięśni, warto następnego dnia pograć w koszykówkę. Nikt nie wymaga od was rozgrywania meczy. Możecie spokojnie porzucać do kosza i zrobić zawody, kto szybciej osiągnie określoną liczbę punktów. Zabawa bez wątpienia będzie przednia, a emocje ogromne – zwłaszcza, gdy ktoś zacznie zbliżać się do granicy wygranej.

Badminton

Żeby zacząć grać, wystarczy zainwestować w rakiety do badmintona i lotki. Model ALUMTEC 317 i lotki z piór PRO-808 to dwa dowody na to, że jest to tania rozrywka, która dostarczy mnóstwo frajdy i zabawy na świeżym powietrzu. Do aktywności z dziećmi nie potrzebujesz profesjonalnej siatki i boiska. Wystarczy poodbijać lotkę w ogrodzie, na trawniku lub łące. Przede wszystkim nie pozwól się maluchowi nudzić. Urozmaicaj aktywności. Jeśli jednego dnia wybraliście się na wycieczkę rowerową, drugiego idźcie na rolki, a trzeciego na boisko do piłki nożnej.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel