Aktywność w okresie jesienno-zimowym. Nie odpuszczaj!

Aktywność w okresie jesienno-zimowym. Nie odpuszczaj!

Zaprzestanie treningów w okresie jesienno-zimowym to najgorsza decyzja, jaką możemy podjąć. Oczywiście czas deszczów i coraz niższych (nawet minusowych) temperatur nie sprzyja temu, by spędzać każdego dnia wiele godzin na zewnątrz, lecz nie wolno zapominać o sporcie i aktywnym trybie życia. 

Jak zatem dbać o kondycję fizyczną, gdy za oknem deszcz, wiatr, mróz i śnieg? Sprawdź dostępne opcję i dostosuj swoje działania do celu, który zamierzasz osiągnąć. 

Wzmacniaj odporność na zewnątrz

Nie eliminuj kontaktu z niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi. W ten sposób budujesz odporność swojego organizmu i hartujesz się, co z kolei prowadzi do poprawy zdrowia oraz samopoczucia. Niestety, nie zawsze możesz rozwijać się pod swoim ulubionym kątem – mecze siatkówki i koszykówki raczej odpadają. Mimo wszystko na kilka miesięcy możesz wprowadzić inną płaszczyznę treningową, np. jogging lub kolarstwo. Przekonaj się, że taka niewielka zmiana zaowocuje imponującymi wynikami w przyszłym sezonie. 

Pamiętaj, że okres jesienno-zimowy nie sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej. Warto poświęcić ten czas na budowanie masy mięśniowej, wytrzymałości, siły, czy kondycji przy jednoczesnym utrzymaniu wagi. 

Trening przed telewizorem – niezawodne cardio

Masz miejsce na rowerek stacjonarny, orbitrek lub nawet bieżnie elektryczne w pokoju dziennym/salonie? Świetnie się składa. Możesz w ten sposób trenować bez wychodzenia z domu i cały czas utrzymywać odpowiednią kondycją oraz sylwetkę. Dzięki takim urządzeniom oglądanie telewizji również może być przyjemne. 

Obawiasz się, że masz zbyt mało miejsca? Bieżnie elektryczne mogą być składane, dzięki czemu bez problemu schowasz je w dogodnym dla siebie miejscu. Świetnym przykładem jest model BE14 SKY WALK. Po rozłożeniu ma on wymiary: 151,5 x 77 x 101 cm, a po złożeniu: 158,1 x 77 x 13,8 cm. Można więc go szybko i bez problemu schować. 

Gumy i hantle, czyli Full Body Workout w domu

Nie masz dostępu do siłowni? Posiadasz jednak kilkadziesiąt złotych na inwestycję w domowy sprzęt treningowy? Hantle i wysokiej jakości taśmy do ćwiczeń (np. POWER BAND PRETORIANS FIOLETOWA) wystarczą do tego, by zrobić efektywny trening całego ciała. Zobacz kilka inspiracji, które przygotowaliśmy poniżej. 

Stań na środku gumy i rozstaw stopy na szerokość barków. Drugą część chwyć w dłonie i z takiej pozycji możesz wykonać m.in.: 

  • wznosy ramion do góry (ruch typu OHP, czyli wyciskanie żołnierskie), 
  • prostowanie ramienia w stawie łokciowym, 
  • uginanie ramion w stawie łokciowym, 
  • przyciąganie gumy nachwytem do brody. 

 

Są to cztery ćwiczenia treningu barków, tricepsów i bicepsów. Jeśli guma zostanie zamocowana w futrynie drzwi, możemy wykonać przyciąganie jej do klatki piersiowej, angażując mięśnie pleców. Mocując ją z kolei do klamki, stając tyłem do drzwi i wypychając gumę przed siebie, wykonasz ruch angażujący klatkę piersiową.

Jak trenować nogi i pośladki? W tym wypadku lepiej sprawdzą się taśmy do ćwiczeń typu hip band. 

Stretching i joga w dni nietreningowe

Trening siłowy lub różnego rodzaju warianty podtrzymujące wyniki, polegają w większości przypadków na przykurczaniu i spinaniu mięśni. Nie wolno zapominać jednak o rozciąganiu i rozluźnianiu organizmu, co pozwoli na ograniczenie wielu kontuzji lub dolegliwości bólowych. Regularny stretching w dni okołotreningowe świetnie sprawdzi się również na mobilność i efektywność. Rozciąganie może być przyjemnie. Połącz je z relaksującą muzyką i medytacją. Gruba mata do ćwiczeń (np. model YOGI NBR 1cm Pretorians) pomoże wyeliminować dyskomfort związany z kontaktem z twardą i zimną podłogą. To bardzo istotne, ponieważ dzięki temu skupisz się na ruchu i poprawnej technicę, zamiast na próbie ograniczenia nieprzyjemnych odczuć.

Rekomendowane produkty BeActive

Guma fitness taśma 29mm 14-39kg fioletowa
Power band AC1012 fioletowa 14-39kg
39,99 zł
Zaufane Opinie IdoSell
4.77 / 5.00 7635 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-03-01
Jakość wykonania produktów wydaje się solidna, aczkolwiek widać w elementach składowych wyraźne luki lub niedociągnięcia. W moim produkcie jeden z elementów był fabrycznie wygięty, udokumentowałem wszystko zdjęciami, ale udało mi się go odgiąć i zamontować poprawnie. Część elementów była albo brudna albo porysowana. Na uwagę negatywną zasługuje więc średnia jakość dopasowania elementów składowych oraz niska jakość narzędzi dołączonych do montażu. Całość po złożeniu prezentuje się jednak dość dobrze i jest zdecydowanie funkcjonalna. Jedyne co można by zmienić to sposób zamocowania i położenia uchwytów na gryf do wyciskania na ławce tak, aby była lepsza możliwość dostosowania chwytu gryfu dla użytkownika. Dostawa przebiegła bez problemów. Ostatnim aspektem jest cena zestawu, która niestety nie współgra doskonale z jakością. W cenie zestawu dodatkowo powinny się znaleźć dodatkowe obciążniki o wadze 1.25 i 2.5, aby zwiększyć zakres możliwości hantli, lub mały gryf łamany. To powinno zrekompensować wymienione wyżej czynniki. Zwłaszcza, że produkt jest niezgodny ze zdjęciami na stronie. Produkt zdecydowanie dla początkujących / średnio zaawansowanych osób, które wiedzą jak ćwiczyć, ale chcą oszczędzić i dbać o formę w zaciszu domu. Sądzę, że ocena 3 / 5 to stosowna ocena do otrzymanego przeze mnie produktu, chociaż i tak za wysoka.
2024-02-26
Jesteśmy bardzo zadowoleni będziemy Was polecać
pixel