Szybki kontakt

Porady dla początkującego: Jakie obciążenie potrzebujesz do domowej siłowni?

2021-06-02
Porady dla początkującego: Jakie obciążenie potrzebujesz do domowej siłowni?

Wybór odpowiednich hantli to bardzo ważny, wręcz kluczowy proces, którego nie należy przeoczyć projektując własną, wygodną domową siłownię. Różne ćwiczenia, poziom zaawansowania i umiejętności będą wymagać różnych hantli. Pamiętaj, że zawsze lepiej zacząć od czegoś bardziej podstawowego i stopniowo zwiększać obciążenie. Zbyt ambitny start może spowodować nadwyrężenie lub doprowadzić do kontuzji, stąd też w artykule postanowiliśmy zebrać najważniejsze informacje dotyczące zakupu obciążenia do domowej siłowni.

Wybór gotowych hantli jest bardzo duży. Jeszcze większy jednak jest wybór obciążenia, które można niemal dowolnie modyfikować w zależności od potrzeb. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z siłownią przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci mądrze zainwestować każdą złotówkę w niezbędny sprzęt. Sprawdź, jak powinna wyglądać Twoja domowa siłownia!

Jakie obciążenie wybrać do domowej siłowni?

Aby mądrze rozpocząć, w pierwszej kolejności powinieneś zdecydować, jakie są Twoje cele związane z podnoszeniem ciężarów i ćwiczeniami w domu ogólnie. Staranne dobranie obciążenia może być niezbędne jeśli starasz się rozwinąć pojedynczą grupę mięśniową, zbudować wytrzymałość i doszlifować technikę. Ustalenie celów będzie priorytetem przy procesie wyboru odpowiednich hantli. Cięższe hantle są świetne do budowania mięśni przy mniejszej liczbie powtórzeń, z kolei lżejsze będą lepsze do stabilizacji mięśni, wspierając ścięgna i stawy. Całość można uogólnić do jednej zasady - im większa grupa mięśniowa, tym większy ciężar może podnieść i tym więcej obciążenia potrzebujesz. Niewielkie obciążenia 0,5 kg, 1 kg, 2 kg czy nawet 5 i 10 kg w różnych konfiguracjach możesz używać do treningu bicepsów, tricepsów i barków. Obciążenia od 10 kilogramów sprawdzą się z kolei świetnie podczas ćwiczeń większych partii, takich jak mięśnie klatki piersiowej, nóg i pleców.

Ciężary, gryfy i pozostałe akcesoria do domowej siłowni

Podstawowymi elementami wyposażenia każdej domowej siłowni będzie zawsze gryf prosty oraz umiejętnie dobrane obciążenie żeliwne. Dzięki nim domowa siłownia będzie miejscem, gdzie z powodzeniem będzie można wykonać niemal dowolne ćwiczenia, na każdą partię mięśniową. Jeśli przymierzasz się właśnie do zakupu, mamy dla Ciebie sprawdzone propozycje, których potrzebujesz. Obciążenie żeliwne 2x15kg krążek talerz otwór 27 mm to zestaw składający się z dwóch elementów. Średnica 31 cm z otworem 27 mm to standard, dzięki czemu obciążenie możesz zastosować z praktycznie każdym gryfem. Jeśli szukasz czegoś lżejszego, bądź zamierzasz uzupełnić zestaw obciążenia, które już posiadasz w domowej siłowni, świetnym rozwiązaniem będzie wysokojakościowe obciążenie żeliwne 2x5kg krążek talerz otwór 27 mm.

Dobrze dobrany zestaw do ćwiczeń ze sztangą umożliwia wykonywanie szeregu ćwiczeń wzmacniających kondycję i budujących masę mięśniową. Decydując się na ciężarki do ćwiczeń dostępne w naszym sklepie internetowym możesz oczekiwać przede wszystkim szerokiego wyboru i konkurencyjnych cen. Takie połączenie sprawi, że bez trudu urządzisz swoją własną, domową siłownię, w której codzienne treningi będą przyjemne i efektywne.

Zaufane Opinie IdoSell
4.76 / 5.00 2670 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-08-18
Wszystko poszło bardzo sprawnie
2020-08-19
Wszystko ok
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel