Szybki kontakt

Kiedy używać kijów trekkingowych?

2020-08-24
Kiedy używać kijów trekkingowych?

Klasyczny spacer jest przereklamowany? Oczywiście, że nie, lecz jeśli możesz wykorzystać maksymalny potencjał organizmu, warto zastanowić się nad tym aspektem. Pamiętaj, że jest to świetny sposób na zwiększenie aktywności fizycznej, spalanie kalorii i zaangażowanie mięśni, ścięgien i stawów do pracy. Spacery są też najbardziej bezpieczną formą treningu cardio. 

Jak poprawić efektywność pracy organizmu na spacerze? Doskonałym narzędziem do tego celu są coraz popularniejsze kije trekkingowe. Oczywiście można wykorzystywać je na wiele innych sposobów. Przekonasz się o tym z dalszej części przygotowanego materiału. Zobacz, czy może nie potrzebujesz wysokiej jakości zestawu, by zmienić zwykły spacer na trening całego ciała.

Co dają kije trekkingowe podczas spacerów?

Gdy chodzisz, angażujesz głównie mięśnie nóg i pośladków. Czy wiesz, że oprócz nich pracują również mięśnie stabilizujące kręgosłup i narządy wewnętrzne? Są to mięśnie pleców (głównie w odcinku lędźwiowym) i brzucha. 

Jak zatem sprawić, by spacer był jeszcze bardziej funkcjonalny? Wykorzystując kije trekkingowe. Używając ich we właściwy sposób, zmuszasz do napięcia mięśnie barków, klatki piersiowej i ramion. Dzięki temu równomiernie pracuje całe ciało. 

Pamiętaj, że kije trekkingowe można wykorzystywać także na zaawansowanych szlakach turystycznych. Świetnie sprawdzą się podczas wędrówek wysokogórskich i podczas eksploracji terenów, których jeszcze nie znasz. 

Jak ich używać?

Eksploatacja kijów trekkingowych jest o wiele trudniejsza, niż może się wydawać. Podczas stawiania lewej stopy na podłożu, powinniśmy użyć prawej ręki i analogicznie prawej nogi i lewej ręki. Początkowo synchronizacja i utrzymanie tempa jest trudne, lecz z czasem wejdzie w nawyk. 

Rehabilitacja z kijami trekkingowymi

Wypadki, urazy lub wady postawy to indywidualny temat. Jeśli borykasz się z ograniczeniami ruchowymi lub bólem, udaj się do profesjonalnego fizjoterapeuty i wspólnie walczcie o powrót do normalności. 

Dlaczego więc wspominamy o kijach trekkingowych? Ponieważ bardzo często są one pomocnym narzędziem w walce o poprawę wzorców ruchowych, np. chodzenia. Odciążając nogi i kręgosłup, łatwiej jest wykonać poprawny krok, niż robiąc to z pełnym obciążeniem. Dzięki temu kije trekkingowe zalecane są również osobom starszym, które chcą dbać o kondycję. 

Które kije trekkingowe wybrać? Poznaj znaczenie jakości

Inwestując w kije trekkingowe, należy zwrócić szczególną uwagę na ich jakość. Jeśli zaliczasz się do grona osób korzystających z takich akcesoriów sporadycznie i raczej bedą one eksploatowane na mało skomplikowanych szlakach turystycznych, uniwersalny model  NILS EXTREME NW602 sprawdzi się najlepiej. Oferuje on:

  • regulację wysokości 82-140 cm,
  • wagę 480 g,
  • materiał: aluminium 6061,
  • ergonomiczny uchwyt wykonany z pianki EVA oraz PP,
  • grot ze stali utwardzonej,
  • gumowe nakładki do marszu po asfalcie,
  • wymienne talerze do miękkiego podłoża.

Szukasz nieco bardziej prestiżowego zestawu? NORDIC WALKING NILS EXTREME NW106 CARBON to perfekcyjna inwestycja dla najbardziej wymagających klientów. Posiadają one w swojej konstrukcji aż 30% włókna węglowego. Dzięki temu są lżejsze od ww. modelu NILS EXTREME NW602. Są także bardziej elastyczne. Zestaw posiada dodatkowe akcesoria, a sam uchwyt powleczony został pianką EVA. Można więc powiedzieć, że są to kije premium dla osób, które na pierwszym miejscu stawiają komfort i niezawodność.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel