Szybki kontakt

wioślarze

Wioślarz to specjalistyczne urządzenie do trenowania. Inaczej nazywa się go „symulatorem wiosłowania”. Wykonuje się na nim ćwiczenia, które są podobne do tradycyjnego wiosłowania. Jest on wzorowany na profesjonalnych urządzeniach. Dzięki niemu możemy przeprowadzić w warunkach domowych intensywny trening Kardio.


Ćwiczenia na ergometrze wioślarskim angażują do pracy aż 95% mięśni, co sprawia, że urządzenie to świetnie nadaje się dla osób początkujących, które chcą poprawić ogólną sprawność ciała. Jednocześnie trening na wioślarzu wymaga odpowiedniej techniki, której znajomość decyduje o skuteczności ćwiczeń. Wioślarz mechniczny lub magnetyczny pomaga:

 

  • kształtować masę mięśniową
  • intensywnie spalać kalorie
  • poprawić sprawność fizyczną
  • poprawić wydolność serca i płuc
  • wzmocnić mięśnie: pleców, brzucha, nóg, pośladków, ramion, barków, łydek

 

Należy pamiętać, że osiągnięcie maksymalnych efektów z ćwiczeń na trenażerze wioślarskim zależy w bardzo dużej mierze od prawidłowej techniki ćwiczeń (ćwicząc nieprawidłowo sprawiamy, że trening jest nie tylko mniej efektywny ale i mniej bezpieczny). Należy zatem:
pamiętać o prostych plecach (zapewnia nam to utrzymanie siły i pozwoli uniknąć kontuzji),
ruch przyciągania powinien być względnie powolny, ruch odepchnięcia nogami i przyciągnięcia drążka do klatki piersiowej powinien być w miarę szybki, przy przyciąganiu drążka odchylamy się lekko do tyłu, ważne jest też by kontrolować stopy – przy wyprostowanych nogach powinny być całe dociśnięte do podłoża, przy uginaniu nóg jednocześnie unosimy pięty do góry, ramion nie należy unosić zbyt wysoko, nadgarstki zaś trzymamy "na płasko”.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel